w sklepie „Bibeco – Świat pełen radości”
Spis treści
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Umowa
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od Umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Newsletterze
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Newsletter – wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie, dostarczane nieodpłatnie Usługobiorcy przez Usługodawcę w ramach Umowy, stanowiące treści cyfrowe w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą Umowę (lub podejmującą czynności zmierzające do jej zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy "Bibeco - Świat pełen radości" prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://bibeco.pl/.
Umowa – umowa o dostarczanie Newslettera.
Usługobiorca – każdy podmiot, który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca – MONIKA JADWIGA WNĘTRZAK, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MW Trade Monika Wnętrzak, wpisany do CEIDG, NIP 9372683891, REGON 364948056, ul. Warszawska 40/2A, 40-008 Katowice.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
- Adres pocztowy: ul. Warszawska 40/2A, 40-008 Katowice
- Adres e-mail: sklep@bibeco.pl
- Telefon: 512584843
- Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Usługobiorca. Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora lub dostawcę usług internetowych.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla skorzystania z treści cyfrowych objętych Regulaminem potrzebne jest:
- aktywne konto e-mail;
- urządzenie z dostępem do Internetu;
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies.
§ 4 UMOWA
- Usługobiorca może dobrowolnie zapisać się do Newslettera.
- W celu otrzymania Newslettera konieczne jest zawarcie Umowy.
- Wiadomości e-mail wysyłane w ramach Umowy kierowane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zawierania Umowy.
- Usługobiorca, w celu zawarcia Umowy, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Umowy. W momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta Umowa na czas nieoznaczony, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
- W celu właściwej realizacji Umowy Usługobiorca jest obowiązany podać swój prawidłowy adres e-mail.
- Newsletter jest dostarczany niezwłocznie po utworzeniu przez Usługodawcę wiadomości przeznaczonych dla Usługobiorców.
- Usługobiorca może wypisać się z Newslettera bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu.
- Wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem Umowy.
§ 5 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Usługodawca prosi o składanie reklamacji dotyczących treści cyfrowych objętych Regulaminem na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY UPRZYWILEJOWANI
- Usługodawca ponosi wobec Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku niewłaściwej realizacji przez Usługodawcę Umowy, Usługobiorca uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
- Jeżeli Usługodawca nie dostarczył treści cyfrowych objętych Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do ich dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy.
- Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowych, jeżeli:
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową lub
- określony termin dostarczenia treści cyfrowych miał istotne znaczenie, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Newslettera z Umową, który – z uwagi na fakt, że Newsletter jest dostarczany w sposób ciągły – wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miał być dostarczany.
- Jeżeli treści cyfrowe są niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
- W przypadku braku zgodności Usługobiorca uprzywilejowany współpracuje z Usługodawcą (w rozsądnym zakresie) w celu ustalenia, czy brak zgodności wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy.
- Dodatkowo, Usługobiorca uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów (art. 43m ust. 2–3 Ustawy o prawach konsumenta);
- Usługodawca nie doprowadził treści do zgodności w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności;
- brak zgodności występuje nadal pomimo prób doprowadzenia do zgodności;
- brak zgodności jest istotny – można odstąpić bez uprzedniego żądania doprowadzenia do zgodności;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on do zgodności w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Usługobiorca uprzywilejowany ma prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy poinformować Usługodawcę (dane w § 2) o decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo lub e-mail).
- Można skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia (na końcu Regulaminu) – nieobowiązkowe.
- Dla zachowania terminu wystarczy wysłać informację przed jego upływem.
§ 7 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych jest Usługodawca. Szczegóły przetwarzania danych (cele, podstawy, odbiorcy) znajdują się w polityce prywatności dostępnej w Sklepie – zgodnie z zasadą przejrzystości RODO.
- Celem przetwarzania jest:
- realizacja Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- analiza efektywności wysyłek (prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń (prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia Umowy i dostarczenia treści cyfrowych; brak danych uniemożliwia zawarcie Umowy.
- Dane będą przetwarzane do momentu:
- ustania Umowy,
- ustania możliwości dochodzenia roszczeń przez strony,
- uwzględnienia sprzeciwu – gdy podstawą był uzasadniony interes Usługodawcy
- Usługobiorcy przysługują prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia danych oraz sprzeciwu (art. 6 ust.1 lit. f RODO).
- W celu realizacji praw należy skontaktować się z Usługodawcą.
- Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB NEWSLETTERZE
- Usługodawca może zmienić Regulamin z ważnych przyczyn:
- zmiana funkcjonalności Newslettera,
- zmiana przepisów lub dostosowanie do decyzji/wytycznych organów publicznych,
- zmiana danych kontaktowych/identyfikacyjnych Usługodawcy.
- Informacja o zmianie zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy co najmniej 7 dni przed wejściem zmian w życie.
- Brak sprzeciwu do chwili wejścia zmian oznacza akceptację (nie wyłącza to prawa do późniejszego rozwiązania Umowy).
- Brak akceptacji – należy wysłać informację na e-mail Usługodawcy (§ 2); spowoduje to rozwiązanie Umowy z chwilą wejścia zmian.
- Usługodawca może wprowadzić zmianę Newslettera niewymaganą dla zgodności z Umową; nie wiąże się to z kosztami po stronie Usługobiorcy uprzywilejowanego. Ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.
- Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do Newslettera, Usługodawca poinformuje o tym z wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, wskazując prawa Usługobiorcy.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Umowa zawierana na podstawie niniejszego Regulaminu podlega prawu polskiemu, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Wybór prawa polskiego dla Umowy zawartej z Konsumentem nie uchyla jego uprawnień wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów właściwych dla Konsumenta.
- W sporach z Usługobiorcą niebędącym uprzywilejowanym właściwy będzie sąd siedziby Usługodawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
MW Trade Monika Wnętrzak
ul. Warszawska 40/2A, 40-008 Katowice
adres e-mail: sklep@bibeco.pl
- Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.